کد مطلب:152330 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:182

برای شفای امام هادی نیز باید در حائر امام حسین دعا کرد
در مزار بحار، از كامل الزیارات، از ابی هاشم جعفری روایت شده است كه گفت: بر حضرت هادی علیه السلام وارد شدم در حالی كه آن بزرگوار تب دار و علیل بودند و به من فرمودند: یا اباهاشم، مردی از دوستان ما را بفرست كه به حائر حضرت ابی عبدالله علیه السلام برود و برای شفای من دعا كند.


ابوهاشم گوید: حسب الامر، از خدمت آن حضرت مرخص شدم و در بین راه با «علی بن هلال» برخورد كردم و گفته های حضرت را به او گفتم و از او درخواست كردم كه به حائر حضرت سیدالشهداء علیه السلام برود. او گفت: سمعا و طاعة، چشم! ولی من می گویم كه حضرت هادی علیه السلام از حائر امام حسین علیه السلام افضل و برتر هستند.

بنابراین از او جدا شدم و به خدمت حضرت امام هادی علیه السلام بازگشتم و ماجرا را برای آن حضرت عرض كردم و گفتم: علی بن هلال همچنین گفت: حضرت هادی علیه السلام از حائر امام حسین علیه السلام افضل هستند.

حضرت فرمودند: به او بگو كه حضرت پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم از خانه ی كعبه و از حجرالاسود بهتر بودند، اما در عین حال دور خانه ی كعبه طواف می كردند و استلام حجر می نمودند. بدان كه برای خدا بقعه هایی است كه خدا دوست دارد در آن بقعه ها دعا شود و او اجابت فرماید. و حائر حضرت ابی عبدالله الحسین علیه السلام از آن بقعه هایی است كه دعا در آن مستجاب می شود. [1] .


[1] كرامات الحسينية ج 2، ص 73 به نقل توسلات ص 116.